Użyteczność w praktyce – projektowanie stron i systemów online

Szkolenia i kursy komputerowe IT - MDDP Akademia Biznesu

Użyteczność w praktyce – projektowanie stron i systemów online

24 08 2018 - Warszawa

Kategoria:
Cel szkolenia

• Przybliżenie specyfiki prowadzenia projektów z zakresu tworzenia WWW
• Przedstawienie zasad zarządzania projektami internetowymi – użyteczność (usability) i najlepsze praktyki
• Omówienie nowych trendów w projektowaniu WWW
• Prowadzenie działań e-marketingowych w ramach mobilnego internetu, projektowanie mobilnych serwisów
• Omówienie koncepcji testowania i weryfikacji skuteczności projektów pod kątem sprzedaży i efektywnej komunikacji

Metodologia szkolenia

• Forma wykładowo-warsztatowa uwzględniająca kluczowe aspekty projektowania WWW
• Ćwiczenia praktyczne – praca w grupach
• Przygotowanie koncepcji funkcjonalnego serwisu internetowego w oparciu o dostarczone materiały; „burza mózgów” w grupach mająca na celu wypracowanie oryginalnej koncepcji serwisu oraz konfrontacja jej wyników z praktykami rynkowymi
• Brief w e-marketingu – ćwiczenie praktyczne; przykłady rynkowe – analizy błędów i najlepszych praktyk

Korzyści dla uczestników

• Zapoznanie ze specyfiką internetu i poznanie różnić między komunikacją online versus offline
• Praktyczna forma szkolenia z licznymi przykładami efektywnych realizacji ma pozwolić uczestnikom na:
      – projektowania nowoczesnych serwisów internetowych wraz z oceną ich ergonomii
• Praktyka definiowania realnych celów i pomiar skuteczności działań w zakresie projektów WWW
• Nabycie umiejętności projektowania zorientowanego na użytkownika (UCD) z elementami rozwiązań mobilnych i transakcyjnych

Adresaci szkolenia

Szkolenie adresowane jest do menedżerów oraz specjalistów odpowiedzialnych za kreowanie, koordynowanie i wdrażanie projektów internetowych. Tematyka szkolenia szczególnie zainteresuje osoby odpowiedzialne za budowę i rozwój serwisów WWW oraz mobilnych.

Program

1. Realizacja projektów WWW – od wizytówki i LP do portali
a. Modele i rodzaje witryn internetowych
b. Elementy składowe serwisu (URL, domena, elementy META)
c. Kluczowe czynniki sukcesu: treść, nawigacja, projekt graficzny, mechanizmy i moduły
d. Systemy zarządzania treścią (CMS) – czyli jak wybrać i samodzielnie zarządzać swoim serwisem internetowym; przegląd rozwiązań rynkowych
e. Technologie internetowe w pigułce od A do Z
f. Jak dobrze przeprowadzić projekt e-marketingowy
      – Brief w marketingu interaktywnym
      – Etapy projektu – kluczowe fazy
Warsztat – ćwiczenia praktyczne w grupach: projektowanie serwisu internetowego dla wybranego sektora wraz z analizą praktyk rynkowych – przykłady dobrych i złych praktyk
Case study – przykład serwisu informacyjno-sprzedażowego oraz brief e-marketingowy

2. Usability i Accessibility – o użyteczności i dostępności projektów WWW krok po kroku
a. Koncepcja person – target, segment, persona – jak projektować dla różnych typów użytkowników?
b. Idea wireframes i prototypowanie informacji (AI) w sieci – od koncepcji przez makietę do projektu graficznego
c. Nazewnictwo kategorii i metoda „sortowania kart” – każde słowo ma znaczenie!
d. Sztuka nawigacji – 7 typów organizacji contentu, czyli o sztuce prowadzenia użytkownika po serwisie
e. 7 kluczowych elementów projektu – jakie zasady wpływają na sukces projektu online?
f. Metody badania użyteczności serwisów www
g. Kluczowe wymagania accessibility – jak sprawdzić dostępność serwisu w sieci?
Ćwiczenie – Metody pomiaru usability. Narzędzia online

3. Lokalizacja serwisów internetowych i corporate identity
a. Polityka domenowa i obecności w sieci
b. Zasady lokalizacji serwisów internetowych w Polsce
c. Internet guidelines jako wzorce adaptacji międzynarodowych projektów
d. Układ treści – wzorce i obyczaje internetowe w projektach międzynarodowych
e. Case study AT&T – ustrukturyzowany wzorzec redagowania treści

4. Użyteczność w mobilnym Internecie
a. Specyfika WWW versus mobilne witryny
b. Kluczowe elementy projektowania mobilnych serwisów: nawigacja, layout, szablon
c. 4 warianty mobilnych witryn – od formatowania przez budowanie
d. Aplikacje mobilne – sztuka projektowania i wytyczne usability
e. Testowanie mobilnych projektów
Ćwiczenie praktyczne – prototypowanie serwisu
Case study: Mobilne szablony do wykorzystania

5. Audyt, weryfikacja i badania użyteczności
a. Eyetracking – testy projektów graficznych i nawigacyjnych
b. Badania usability – testy i zadania jako elementy weryfikujące skuteczność projektów WWW
c. Mapy cieplne i clicktracking jako obraz efektywności działań w sieci
d. Pozostałe metody (wywiady pogłębione, listy kontrolne, audyty eksperckie)
e. Grupy kreatywne online – wykorzystanie potencjału klientów, przeciętnych konsumentów i ekspertów via WWW (pionierskie projekty Dell, Starbucks)
f. Benchmarking jako koncepcja adaptowania najlepszych rozwiązań
6. Językowe usability. Sztuka komunikacji projektowej – między biznesem, agencją a IT
a. Ludzie od Internetu – specyfika, język, cele
b. sztuka komunikacji projektowej z grafikami, programistami, a także strategami i accountami
c. alians biznesu z IT, czyli o zasadach dobrej współpracy projektowej
d. jak współpracować z agencją interaktywną?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 850 zł + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy

Miejsce zajęć: siedziba Akademii Biznesu MDDP lub centrum miasta

Informacje:
Iwona Kwiatkowska,
tel. (022) 208 23 78, fax (022) 211 20 90
iwona.kwiatkowska@akademiamddp.pl

Powyższy temat możemy zrealizować dla Państwa także w formie szkolenia zamkniętego.
Szczegóły znajdą Państwo tutaj >>
Zapraszamy serdecznie!

Terminy

24 08 2018 - Warszawa

Nasi Klienci