Graficzna prezentacja wartości sprzedaży przypadającej na Klienta

Szkolenia i kursy komputerowe IT - MDDP Akademia Biznesu

Graficzna prezentacja wartości sprzedaży przypadającej na Klienta

Sieć handlowa mająca na terenie kraju 16 punktów sprzedaży ocenia swoje punkty pod względem trzech kryteriów:

  1. Wartości sprzedaży
  2. Ilości obsłużonych klientów
  3. Wartość sprzedaży przypadająca średnio na jednego klienta (wartość sprzedaży w danym okresie / liczbę klientów w tym okresie)

Nna podstawie dwóch pierwszych kryteriów sieć dzieli punkty na cztery grupy:

  1. Grupa 1 – punkty z wysoką sprzedażą (>=25 000zł)  i wysokiej liczbie klientów (>= 300)
  2. Grupa 2 – punkty z wysoką sprzedażą (>=25 000zł)  i niską liczbą klientów (< 300)
  3. Grupa 3 – punkty z niską sprzedażą (< 25 000zł)  i wysoką liczbą klientów (>= 300)
  4. Grupa 4 – punkty z niską sprzedażą (< 25 000zł)  i niską liczbą klientów (< 300)

Najłatwiejszym sposobem przedstawienia podziału i przyporządkowania poszczególnych punktów do każdej z grupy oraz pokazanie wartości trzech kryteriów oceny jest wykres bąbelkowy. Na widoku numer 1 przedstawione są dane dla poszczególnych punktów sprzedaży.

TEMAT 1-1Widok 1 Zestawienie danych dla poszczególnych punktów sprzedaży

Na podstawie danych z widoku 1 zostanie zbudowany wykres bąbelkowy. Każdy Punkt zostanie dodany jako nowa seria wykresu wg parametrów pokazanych na widoku numer 2.

TEMAT 1-2Widok 2 Dodawanie serii dla każdego z punktów sprzedaży

Opis parametrów serii:

  1. Nazwa serii – wskazujemy numer punktu sprzedaży
  2. Wartość X serii – wskazujemy wartość sprzedaży danego punktu
  3. Wartość Y serii – wskazujemy ilość klientów dla danego punktu
  4. Rozmiar bąbelków serii – wskazujemy średnią wartość sprzedaży przypadającą na jednego klienta

Po dodaniu wszystkich punktów sprzedaży dodatkowo wykres dzielimy osią x – wartość sprzedaży (ustawiamy punkt przecięcia z osią pionową na wartość 25 000) oraz osią y – liczba klientów (ustawiamy punkt przecięcia z osią poziomą na wartość 300). Dzięki temu bąble obrazujące poszczególne punkty sprzedaży zostały podzielone na cztery grupy. Wynik wykonanych operacji obrazuje widok numer 3. Każdy punkt sprzedaży opisany jest przez trzy wartości dodatkowo graficzna prezentacja pokazuje do, której z grup on należy.

TEMAT 1-22Widok 3 Graficzna prezentacja punktów sprzedaży i podział na cztery grupy


Nasi Klienci